Undercity – vodičom metra rýchlo a jednoducho

Trh s javahrami pre mobilné telefóny naberá na obrátkach a zisky predajcov (a samozrejme aj tvorcov týchto hier) stúpajú. Je preto normálne, že v tomto segmente vzniká stále viac špecializovaných štúdií. Tým najznámejším je bez pochýb GameLoft, ktorý má za sebou už mnoho kvalitných titulov. O tom sa dnes ale baviť nebudeme. Zamierime totiž na sever, do Poľska, kde pôsobí Breakpoint Games. Za sebou už má niekoľko titulov, najvyššie hodnotenia v recenziach však zbiera práve dnes testovaná hra – Undercity. Poďme sa teda pozrieť, ako dopadla u nás.

Undercity

Musím sa priznať, že keď som o Undercity počul prvýkrát, myslel som si, že pôjde iba o ďalšiu zo série nudných hier, ktoré upadnú do zabudnutia. Z tohoto presvedčenia ma nevytrhla ani udávaná veľkosť – iba 171 KB – ktorá je na dnešné pomery skutočne miniatúrna. Hneď v úvode musím ale povedať, že to nie je tak celkom pravda.

Ako už nadpis napovedá, BreakPoint Games vám dávajú možnosť premeniť sa na vodiča metra, a to zo všetkým, čo k tomu patrí. Vašou úlohou je presúvať sa medzi stanicami v určitom časovom limite a bezpečne prepraviť pasažierov do cieľovej destinácie. To však môže byť zložitejšie, ako sa na prvý pohľad zdá. Presvedčíte sa totiž o tom, že taký vodič metra v kabíne iba nesedí, ale má skutočne čo robiť.

Svoju kariéru začínate, samozrejme, v Poľsku, kde máte na starosti spokojnosť cestujúcich iba na piatich staniciach. To je zatiaľ celkom jednoduché, aj keď sa tu tiež stretnete s istými nástrahami, o ktorých si ale povieme neskôr. S počtom prevezených Poliakov stúpa aj suma na účte a máte niekoľko možností ako s ňou naložiť.

Môžete ju použiť na „tuning“ vlaku alebo na letenku do iného mesta. Ak sa rozhodnete pre prvú možnosť, máte na výber z vylepšenia voltáže vedenia, bŕzd a dverí. Všetky majú niečo do seba, keďže umožňujú rýchlejšie odbavovanie a presun medzi jednotlivými stanicami. Ja osobne som ich v Poľsku ani nevyužil, keďže som ich nepotreboval. Na letenku do Moskvy som si našetril aj tak veľmi rýchlo. S postupom v hre sa zvyšuje cena vylepšení (ktoré začnete postupne potrebovať) a aj cena letenky, inak by to bolo asi až príliš jednoduché. Okrem cien sa zvyšuje aj počet staníc, ktorých vzájomná vzdialenosť je pomerne krátka, takže sa rozhodne nemusíte báť mikrospánku.

GRAFIKA

Grafická stránka hry nie je síce oslnivá, ale nepatrí vôbec ani medzi tie najhoršie a svoj účel spĺňa viac než dobre. Nástupištia a aj samotné súpravy metra vyzerajú v každom meste inak a sú celkom pekne spracované. Pobiehajú po nich maličké postavičky (ako mravce v mravenisku), znázorňujúce vašich chlebodárcov – cestujúcich. Nájdete medzi nimi ako klasických ľudí, tak aj policajtov či napríklad akési družstvo (kôpka ľudí v tom istom oblečení, zvyčajne cestujúcich spolu). Občas som mal síce problém rozoznať policajta od akéhosi chlapíka v čiernom, časom som si však zvykol.

Undercity Undercity

ZVUK

Po zvukovej stránke má hra takisto čo ponúknuť. Stretnete sa síce iba s hudbou, ktorá sa v každom meste mení, je ale dostatočne kvalitná a bude vám na cestách dobrým spoločníkom. Ak by vám predsa začala časom liezť na nervy, je tu stále možnosť jej vypnutia.

Undercity Undercity

NÁSTRAHY

Už vyššie som spomínal nástrahy, s ktorými sa v Undercity stretnete – niekedy vo väčšej miere, niekedy v menšej. Môže sa totiž stať, že prejdete niekoľkými mestami bez jedinej príhody. Inokedy po ceste akýsi „dobrák“ zatiahne záchrannú brzdu a oberie vás tak o drahocenný čas, pri vjazde do stanice pod kolesá skočí samovrah, čím vás pripraví o ťažko zarobených 100 dolárov a aby to nestačilo, ešte akýsi mladík posprejuje niektorý z vagónov. To však nie je všetko, na koniec som si nechal to najlepšie. Môže sa totiž stať, že niekto z cestujúcich objaví vo vagóne bombu. Vašou úlohou je teda čo najrýchlejsie doraziť k nástupišťu, na ktorom stojí policajt, vystúpiť z vlaku a oznámiť mu to. Na to celé máte 30 sekúnd – ak to stihnete, dostanete pomerne slušnú odmenu, ak nie, môžete si zvyčajne hľadať nové miesto – hra pre vás končí. Ani na staniciach nevládne tak pokojný život, ako by ste si mysleli. Môžete sa stretnúť s prestrelkou, kedy je najlepšie vziať nohy na plecia a pobrať sa radšej k ďalšiemu nástupišťu. V tom zhone však nesmiete zabudnúť zavrieť dvere, inak cestujúci vyskakujú, a to nemá príliš dobrý vplyv na finančný stav a neskôr ani na pracovné miesto.

Undercity Undercity

OBTIAŽNOSŤ

Hneď v úvode tejto časti poviem, že obtiažnosť je skutočne „krkolomná“, a to najmä v mestách s vyšším počtom zastávok, kde je hra schopná obrať aj toho najbohatšieho hráča takmer o všetko. Stačí prejsť niekoľko samovrahov či zdržať sa pri čakaní na nastúpenie dobiehajúcich cestujúcich. Náročnosť je teda síce vysoká, nie však nezvládnuteľná.

Undercity Undercity

ZÁVER

Ako ste sa mohli dočítať, hra vám môže poskytnúť poriadnu porciu zábavy, a to aj na niekoľko dní – moje obavy zo začiatku sa teda nepotvrdili. Radosť však môžu pokaziť určité technické problémy, s ktorými som sa stretol (mrznutie pri pozastavení hry, sekanie pohybu pri presune medzi stanicami či napríklad nepochopiteľné správanie sa cestujúcich – jednoducho chceli nastúpiť do zadných vagónov, ktoré stáli mimo stanice). Aj napriek týmto nedostatkom ma však hra mimoriadne zaujala a na pár hodín som sa od nej vôbec neodtrhol. Odporúčam vyskúšať, určite neoľutujete.

Dĺžka testovania: 3 dni

Testované na: Sony Ericsson W710i

Výrobca: Breakpoint Games